احتمالاً همه افراد در رابطه رشد سریع و افسار گسیخته قیمت املاک و مستغلات شنیده اید. و اما در این مقاله میخواهیم به عوامل مؤثر در رشد قیمت املاک بپردازیم.

چه چیزایی باعث رشد قیمت املاک میشه؟

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات راهی پر سود و شاید بتوان گفت یکی از سودآورترین فرصت های سرمایه گذاری در ایران است . با توجه به ماهیت منحصر به فرد مزایایی که ارائه می دهد، مردم در پروژه های املاک سرمایه گذاری می کنند و پول خود را برای مدت طولانی تضمین می کنند. علاوه بر آن بسیاری از شرکت های ساختمانی در حال توسعه پروژه های املاک و مستغلات هستند که می توانید در آنها سرمایه گذاری کنید. 

عوامل موثر بر بازار املاک و مستغلات

از طریق سرمایه گذاری در زمین ، ویلا ، آپارتمان و املاک تجاری ، شما نه تنها بازده خوبی به دست می آورید، بلکه دارایی ملموس خود را نیز به صورت ایمن، مطمئن و بدون ریسک به دست می آورید. 

چه چیز دیگری برای سرمایه گذاری نیاز دارید؟

با این وجود، یک نکته مهم که قبل از سرمایه گذاری در املاک باید در نظر داشت این است که این یک چیز تصادفی و شانسی نیست – یک علم است. عوامل خاصی وجود دارد که بر بازار املاک تأثیر می گذارد و این عوامل یا باعث شکست یا درآمد بازار املاک می شود.

جمعیت شناسی کشور

بر اساس فرهنگ لغت کمبریج، جمعیت شناسی عبارتند از:

«تعداد و ویژگی‌های افرادی که در یک منطقه خاص زندگی می‌کنند یا گروه خاصی را تشکیل می‌دهند، به‌ویژه در رابطه با سن، میزان پولی که دارند و آن را صرف چه چیزی می‌کنند».

فرهنگ لغت کمبریج

دسته بندی های خاصی در داده های جمعیتی وجود دارد که ممکن است تأثیر مستقیمی بر بازار املاک و مستغلات داشته باشد. 

به عنوان مثال، گروه سنی و وضعیت اجتماعی-اقتصادی جمعیت عمومی.

اگر مردم درآمد خوبی داشته باشند و از طبقه متوسط، متوسط ​​رو به بالا و نخبگان باشند، تأثیر مثبتی بر بازار املاک کشور خواهند گذاشت.

دلیل این روند مثبت این است که این طبقات اجتماعی-اقتصادی قدرت خرید بالایی دارند که به معنای فروش بالا برای بازار املاک و مستغلات است.

جهت فروش زمین ، ویلا و هر نوع ملک و مستغلات دیگر ، بروی دکمه زیر کلیک کنید :

ثبت آگهی ویلا

نرخ بهره وام و املاک

مردم از مالیات ها و نرخ های بهره بالای دارایی و به دلایل معتبر بیزار و فراری هستند. برای آنها هزینه‌ای اضافی است که می‌خواهند آن را به حداقل برسانند. 

نرخ بهره نقش مهمی در توسعه و رشد بازار املاک و مستغلات دارد. اگر دولت مالیات بر دارایی بالایی دریافت کند ، مردم هنگام سرمایه گذاری بی میل می شوند. آنها به دلیل مالیات های بالا ، املاک و مستغلات نمی خرند، بلکه به سایر ایده های تجاری کوچک در کشور می پردازند . آنها حتی ممکن است به روش های غیرقانونی در سرمایه گذاری روی بیاورند، فقط برای فرار از مالیات.  برای اطلاع از قیمت زمین در تهران و عوامل رشد قیمت روی آن کلیک کنید.

تأمین مالی املاک و تأثیر آن بر روی قیمت املاک

با این حال، اگر دولت برای دارندگان دارایی اعتبار مالیاتی ارائه کند، فروش ملک در نهایت افزایش خواهد یافت. 

به همین ترتیب، اگر بانک های کشور وام با شرایط و ضوابط آسان بدهند، مردم وام می گیرند و در املاک سرمایه گذاری می کنند. خوشبختانه پاکستان یکی از کشورهایی است که فهرست بزرگی از بانک‌های ارائه‌دهنده وام مسکن را دارد ، اما تا کنون نرخ‌های بهره بالا شرایط را برای افراد حقوق بگیری که به دنبال وام مسکن هستند، بسیار چالش برانگیز کرده است.

هنگام سرمایه گذاری در املاک و مستغلات با اشتباهاتی آشنا شوید که باید از آنها اجتناب کنید .

این را هم بخوانید : بهترین سایت فروش زمین در شمال / سرمایه گذاری

تأثیر اقتصاد بر بالا رفتن قیمت ملک

وضعیت اقتصادی کشور از عوامل بسیار مهم در رشد قیمت املاک و مستغلات است. اگر اقتصاد ثبات داشته باشد، سرمایه گذاران را جذب می کند. در نتیجه، بازار املاک و مستغلات با جهش و مرز شکوفا خواهد شد. 

اگر این کشور تولید ناخالص داخلی، امنیت شغلی، ثبات مالی و قدرت خرید بالایی داشته باشد، مردم آن می‌توانند در بازار املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کنند . 

و اینجا یک واقعیت است.

مهم نیست که چقدر پروژه های املاک و مستغلات خود را بازاریابی می کنید ، مردم نمی خواهند پول خود را در اقتصادهای در حال سقوط بگذارند. به طور خلاصه، یک اقتصاد سالم و باثبات پایه و اساس رشد بازار املاک و مستغلات است. 

تفاوت قولنامه و مبایعه نامه

سیاست های دولت مهم است

سیاست های دولت دوستانه نقش بزرگی در رشد و توسعه بخش املاک و مستغلات ایفا می کند.

دولت ممکن است با ارائه اعتبارات مالیاتی، شرکت های تابعه و کسر به سرمایه گذاران و توسعه دهندگان کمک کند. این گام‌ها نه تنها به توسعه زیرساخت‌های بهتر کشور کمک می‌کند، بلکه به کشور در جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری تجاری یا مسکونی کمک می‌کند. 

اگر قوانین و مقررات یک کشور سفت و سخت باشد، سرمایه گذاران و بازرگانان کسب و کار خود را به سمت کشورهایی سوق می دهند که برایشان مقرون به صرفه باشد.

عوامل رشد قیمت املاک و مستغلات در کشور

فرصت های شغلی:

نسبت اشتغال، نقش محوری در رشد بهای املاک و مستغلات دارد.

آیا می دانستید که منظور از «نسبت اشتغال به جمعیت» نسبت کل جمعیت آماده کار به تعداد افراد شاغل در آن کشور است؟ ایران در سالهای گذشته دارای امتیاز 77.17 درصد بود که در حال حاضر این امتیاز به 15.1 کاهش یافت.

اگر نسبت اشتغال بالا باشد به این معناست که افراد از نظر مالی مستقل هستند و قدرت خرید بالایی دارند. به طور خلاصه، آنها براحتی می‌توانند مسکن مورد نیاز خودرا بخرند. در صورتی که آمار سالهای اخیر نشاندهنده این است که قدرت خرید مسکن برای مردم بسیار بسیار و بسـیــــــار سخت است. 

با ادامه این روند که باعث کاهش تدریجی تقاضا برای خانه ها و سایر ساختمان ها می شود، بازار املاک و مستغلات در خواب عمیقی فرو خواهد رفت و قیمت املاک نیز کاهش تدریجی خواهد یافت.

 6. اعتماد به بازار

“اعتماد سال ها طول می کشد تا ساخته شود، چند روز شکسته شود و سالها طول می‌کشد تعمیر شود.”

این نقل قول برای بازار املاک نیز صادق است.

تصویر کشور بیشترین اهمیت را در بازار جهانی دارد. اگر سازندگان و توسعه دهندگان نسبت به کار خود صادق باشند و شفافیت و اعتماد را تضمین کنند، مردم به طور خودکار در تجارت سرمایه گذاری خواهند کرد.

پس‌انداز در مقابل سرمایه گذاری پول همیشه در ذهن مردم است. اگر مواردی از کلاهبرداری املاک، پروژه های بی کیفیت، خدمات بد به مشتریان وجود داشته باشد، مردم قطعا از سرمایه گذاری در بازار املاک پاکستان خودداری می کنند، مردم به دنبال گزینه های پس انداز یا شاید سرمایه گذاری در سهام و غیره خواهند بود .

بنابراین، افراد املاک و مستغلات باید تصویر بالایی از برند خود را در چشم مشتریان حفظ کنند.

سرمایه گذاران خارجی

نسبت سرمایه گذاران خارجی مطمئناً به صنعت املاک و مستغلات جهت می دهد و یکی دیگر از عوامل رشد قیمت املاک است. اگر کشور سرمایه‌گذار باشد و از سرمایه‌گذاران خارجی استقبال کند، صنعت املاک و مستغلات شکوفا می‌شود. 

اما رابطه بین سرمایه گذاران و صنعت املاک و مستغلات چگونه کار می کند؟

پاسخ ساده است. 

وقتی مردم در کشور شما سرمایه گذاری می کنند، منابع خود از جمله پول نقد، سرمایه انسانی، ماشین آلات، فناوری و سایر تجهیزات را وارد می کنند. اکنون، برای مدیریت موثر و کارآمد همه این موارد، به فضا نیاز خواهند داشت. این زمانی است که سرمایه گذاری در املاک و مستغلات وارد عمل می شود.  بهترین سایت فروش زمین

بودجه کشور از عوامل رشد قیمت املاک

بودجه، ساختارهای هزینه املاک را تعریف می کند. اگر دولت تصمیم بگیرد که قیمت۸80ج آجر، سیمان، وسایل ساخت و ساز و غیره را افزایش دهد، در نهایت هزینه کل خانه افزایش می یابد. اما اگر کشور بودجه بیشتری به بخش توسعه اختصاص دهد و زیرمجموعه ها و مواد اولیه ارزان قیمت را در اختیار آنها قرار دهد، قیمت تمام شده خانه کاهش می یابد.

بودجه کشور از عوامل رشد قیمت املاک و مستغلات

همچنین، اگر هزینه ساخت و ساز در ایران کم باشد، سرمایه گذاران پول خود را در این کشور سرمایه گذاری می کنند زیرا هزینه انجام تجارت کم می شود. 

در نتیجه نه تنها صنعت تجارت شکوفا می شود بلکه مردم نیز به دلیل فرصت های شغلی بیشتر از زندگی خوبی برخوردار خواهند شد.

بنابراین، اگر شما فردی هستید که در آستانه ورود به تجارت املاک و مستغلات هستید، باید به بازار املاک و مستغلات نگاه کنید. وبلاگ های املاک ، پادکست های املاک و مستغلات را دنبال کنید ، کتاب های مرتبط با املاک را بخوانید ، و کانال های برتر املاک و مستغلات را در یوتیوب تماشا کنید . 

بنابراین، اینها برخی از آخرین روندها و عوامل بازاریابی املاک و مستغلات بودند که باید در سال 2020 دنبال کنید. پاکستان روشن است.

به شاخص های اقتصادی املاک و مستغلات توجه داشته باشید و پولی را که به سختی به دست آورده اید عاقلانه سرمایه گذاری کنید.

آیا عوامل دیگری در ذهن دارید که ممکن است املاک و مستغلات پاکستان را هدایت کند؟

سوالات خود را به صورت کشویی باز کنید و ما در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.

سرمایه گذاری مبارک!

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حساب کاربری
پلن اقتصادی
ثبت آگـهی
آگهی نقشه
اپ موبایل