هنگامی که دو یا چند نفر یک خانه و یا آپارتمان را اجاره می‌کنند و قرارداد اجاره یا اجاره نامه را امضا می کنند. یا قرارداد شفاهی یکسانی را منعقد می کنند – آنها متعهد هستند و حقوق و مسئولیت های قانونی یکسانی دارند. با این حال، یک مسئله خاص وجود دارد: رفتار منفی یک هم اتاقی یا همخونه – برای مثال، پرداخت نکردن به موقع اجاره بها توسط مستأجر – می‌تواند بر اجاره‌نشینی همه تأثیر بگذارد. خواندن منشور آپارتمان نشینی یکی از عومل رفع مشکلات بین واحدنشین هاست.

اجاره خانه یا آپارتمان با هم اتاقی
اجاره خانه یا آپارتمان با هم اتاقی

وقتی یکی از همخونه ها کرایه نمی پردازد

مشتركان مي توانند توافق كنند كه اجاره بها را به هر نحوي كه مي خواهند تقسيم كنند. با این حال، توافقات بین هم اتاقی ها برای صاحبخانه الزام آور نیست. صاحبخانه می تواند کل مبلغ اجاره آپارتمان یا خانه را از هر کسی که قرارداد اجاره یا اجاره نامه را امضا کرده است، بخواهد. مالکان غالباً بندی را در اجاره نامه درج می کنند مبنی بر اینکه همه مستاجران “تضامناً” مسئول پرداخت اجاره بها و پایبندی به شرایط قرارداد هستند. اگر یکی از مستاجرها نتواند سهمی از اجاره بها را در یک ماه خاص بپردازد، یا به سادگی نقل مکان کند، مستاجر (های) دیگر همچنان باید اجاره کامل را بپردازند.

مالکان اغلب اصرار دارند که یک چک اجاره برای کل اجاره خانه دریافت کنند. آن‌ها نمی‌خواهند با چک‌های متعدد از سوی مستقرها اذیت شوند، حتی اگر هر یک از مشمولان به‌موقع مبلغ را پرداخت کنند و چک‌ها به کل اجاره‌بها اضافه شود. تا زمانی که این سیاست در قرارداد اجاره یا اجاره نامه به شما توصیه شده است، اعمال آن توسط صاحبخانه شما قانونی است.

وقتی یکی از هم اتاقی ها قرارداد اجاره را نقض می کند

یک مالک می تواند از نظر قانونی تمام مستاجرها را در قبال اعمال منفی تنها یکی از آنها مسئول بداند. و با اطلاعیه مناسب، اجاره بها را فسخ کند . برای مثال، دو مستاجر را می توان اخراج کرد، حتی اگر فقط یکی از آنها به ملک آسیب جدی وارد کند. یا قرارداد اجاره یا رهن را نقض کند. (چگونه مستأجر را بیرون کنم؟)

با این حال، در عمل، گاهی اوقات مالکان این قاعده قانونی را نادیده می گیرند. که همه مستاجران به طور مساوی در قبال نقض اجاره نامه مسئول هستند و شخص بی گناه را مجازات نمی کنند. اگر هم اتاقی های غیر متخلف به موقع اجاره را پرداخت کنند، به اموال صاحبخانه آسیبی نرسانند و بتوانند خود را از سیب بد در نظر صاحبخانه متمایز کنند، ممکن است صاحبخانه بخواهد آنها را نگه دارد.

حل مشکلات اجاره آپارتمان و خانه با هم اتاقی
حل مشکلات اجاره آپارتمان و خانه با هم اتاقی

اختلافات بین هم اتاقی ها

به دلایل مختلف، ترتیبات هم اتاقی اغلب به نتیجه نمی رسد. اگر در یک آپارتمان یا خانه مشترک هستید، هم اتاقی هایی را می شناسید که صدای استریو را با صدای بلند می نوازند، هرگز ظرفی را نمی شستند، سهم خود را از اجاره بها دیر پرداخت می کنند، میهمانان شبانه زیادی دارند، لباس های بدنسازی خود را روی میز آشپزخانه می گذارند. عکس العمل شما چیست؟ اگر وضعیت به اندازه کافی بد شود، احتمالاً با هم اتاقی های خود در مورد اینکه چه کسی باید آنجا را ترک کند، بحث خواهید کرد.

اجاره روزانه ویلا در سایت ملک 20

با این حال، شما نمی توانید (به استثنای معدود موارد) اجاره هم اتاقی خود را با طرح دعوای تخلیه خاتمه دهید. یک استثنا این است که بخشی از اجاره خود را به صورت فرعی اجاره داده باشید، و شما را صاحبخانه هم اتاقی خود (دارنده فرعی) می کند.

وکیل دعاوی

استثنای دیگر شامل اجاره هایی است که توسط قوانین کنترل اجاره کنترل می شود که به صاحبخانه اجازه می دهد یک “مستاجر اصلی” – معمولاً یک مستاجر طولانی مدت که ابتدا آنجا بوده است. برای انجام بسیاری از وظایف یک صاحبخانه (همانطور که در سانفرانسیسکو وجود دارد) تعیین کند. . مستاجران اصلی حق انتخاب – و همچنین اخراج – مستاجرین را دارند. اگر شهرداری شما تحت کنترل اجاره است، دریابید که آیا این طرح شامل پیش‌بینی برای مستاجر اصلی می‌شود یا خیر. ( اجاره و فروش آپارتمان در تنکابن در سایت ملک 20 )

سایت Melk20 مسیری مستقیم برای یافتن خانه و آپارتمان اجاره ای در پیش روی شماست.

چگونه از مشکلات هم اتاقی جلوگیری کنیم

شما می توانید با تعیین انتظارات واضح در ابتدای زندگی مشترک خود از بسیاری از مشکلات جلوگیری کنید. با هم اتاقی های خود بنشینید و در مورد وضعیت زندگی خود صحبت کنید. هنگامی که در مورد نحوه رسیدگی به اموری مانند پرداخت اجاره، تقسیم هزینه آب و برق و تمیز کردن آپارتمان به توافق رسیدید، می توانید قرارداد هم اتاقی یا هم خونه خود را پیش نویس کنید .

اگر مشکل بزرگی پیش می‌آید که نمی‌توانید با هم اتاقی‌های خود به تفاهم برسید. برای مشاوره در مورد بهترین راه حل مشکل با یک وکیل اجاره محلی مشورت کنید.

اگر بدنبال فروش سریع ملک هستید ، بهترین راه ثبت آگهی در سایت ملک 20 است.
فروش آپارتمان در نشتارود در سایت ملک20.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حساب کاربری
پلن اقتصادی
ثبت آگـهی
آگهی نقشه
اپ موبایل