هر ساختمان آپارتمانی دارای یک سری قوانین است که ساکنان باید از آنها پیروی کنند. این قوانین که به عنوان منشور زندگی آپارتمان نشینی شناخته می شوند، جنبه هایی از نحوه اداره ساختمان آپارتمان را تنظیم و تعیین می کنند که این قوانین، فرهنگ آپارتمان نشینی را رقم می‌زنند. به عنوان مثال، بیان می‌کند که ساکنان چه نوع حیوانات خانگی را می‌توانند نگه دارند، سر و صدا و مزاحمت برای ساکنان دیگر و تعمیرات جزئی مجاز نیست. همه ساکنین اعم از مالک یا مستاجر باید از آئین نامه ساختمان پیروی کنند. آیین نامه نیز باید در قراردادهای فروش و قراردادهای اجاره با مستاجرین گنجانده شود._ جهت خرید و فروش آپارتمان کلیک کنید. ( تفاوت مبایعه نامه و قولنامه )

با رعایت قوانین و داشتن فرهنگ آپارتمان نشینی ، آرامشی وصف ناپذیری را برای خود و همسایگان تان به ارمغان آورید.

این را هم بخوانید: بهترین راهکارها برای فروش سریع ملک

احترام به حریم خصوصی افراد در آپارتمان

قوانین ناگفته خاصی برای زندگی در آپارتمان وجود دارد. چه برای اولین بار اجاره‌نشین باشید یا سال‌هاست در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنید، مهم است که از این دستورالعمل‌های نانوشته آگاه باشید. با پیروی از این نکات ساده، می توانید تجربه خود را به عنوان یک مستاجر بسیار لذت بخش تر کنید – و از هرگونه درگیری احتمالی با همسایگان خود جلوگیری کنید!

  1. زیاد سر و صدا ایجاد نکنید – اگر سر و صدا را به حداقل برسانید، همسایگانتان از شما به نیکی یاد خواهند کرد، به خصوص در شب.
  2. زباله های خود را به وقت و با رعایت بهداشت دور بیندازید – مطمئن شوید که زباله های خود را در سطل های مناسب ریخته و در صورت امکان بازیافت کنید.
  3. به اموال آسیب نرسانید – این شامل مواردی مانند ایجاد سوراخ در دیوارها نیز می شود.
  4. قوانین و مقررات ساختمان را دنبال کنید – قبل از نقل مکان، قرارداد اجاره را بخوانید تا از قوانینی که در مجتمع آپارتمانی شما اعمال می شود آگاه شوید.
  5. همسایه خوبی باشید – به همسایگان خود با مهربانی برخورد کنید و به حریم خصوصی آنها احترام بگذارید. در صورت نیاز به آنها در کاری کمک کنید تا از حسن نیت شما پی ببرند.
  6. اگر با چیزی مشکل دارید، با همسایه خود در مورد آن صحبت کنید – مذاکره بهترین راهکار برای برطرف شدن سوء تفاهم هاست، و نبود آن می تواند منجر به احساسات بد و حتی درگیری شود.
چگونه به حریم شخصی ساکنین مجتمع و واحدهای آپارتمانی احترام بگذاریم.
چگونه به حریم شخصی ساکنین مجتمع و واحدهای آپارتمانی احترام بگذاریم.

پیروی از این قوانین ساده به شما کمک می کند تا تجربه ای عالی از زندگی در آپارتمان داشته باشید. مراقب همسایگان خود باشید، آپارتمان خود را تمیز و مرتب نگه دارید. با رعایت قوانین و مقررات بخصوص ساکنین آپارتمان در تهران، مشهد، اصفهان و شهرهای بزرگ دیگری که روز به روز به تعداد مجتمع های آپارتمانی و برج ها در آن افزوده میشود، پیروی کنید تا آرامش را برای خود و خانوده به ارمغان آورید . با انجام این کار، زندگی را برای همه آسان تر می کنید و از لحظات خود در آپارتمان جدید لذت خواهید برد.

منشور قوانین آپارتمان نشینی

آیین نامه، زمانی تنظیم می شود که آپارتمان آماده سکونت می شود و مالک، قوانین ساختمان را تعیین می کند. هنگامی که واحدهای آپارتمانی تکمیل شد و مالکان در ملک مستقر شدند، یک مدیر ساختمان توسط ساکنین تعیین می شود .

زندگی بر اساس قوانین در ساختمان و آپارتمان شما
زندگی بر اساس قوانین در ساختمان و آپارتمان شما
قوانین و فرهنگ آپارتمان نشینی

البته که بعدها ممکن است که ساکنین جدید تصمیم بگیرند که برخی از قوانین نیاز به اصلاح دارند یا اینکه آیین نامه های اضافی برای کمک به اداره آپارتمان ضروری است. به عنوان مثال ممکن است وجود حیوانات خانگی در واحدها مجاز نباشد، با این حال صاحبان و مالکین تصمیم بگیرند که می خواهند به ساکنین اجازه نگهداری حیوانات خانگی را صادر کنند. هر گونه تغییر در قوانین باید به تصویب هیئت مدیره ساختمان برسد و هر مالک می تواند در این پروسه رأی گیری شرکت کند. هر گونه تغییر در صورتی تصویب می شود که بیش از 25 درصد مالکان به تغییر، رأی منفی ندهند. _ برای اجاره آپارتمان یا خانه با هم اتاقی کلیک کنید. و در صورتی که سوالاتی در رابطه فرهنگ آپارتمان نشینی دارید و می خواهید نظر دیگر کاربران را در این مورد بدانید ، اینجا کلیک کنید.

چگونه به حقوق ساکنین آپارتمان احترام بگذاریم
چگونه به حقوق ساکنین آپارتمان احترام بگذاریم

رایج ترین نقض قوانین توسط ساکنان در رابطه با پارک وسایل نقلیه رخ می دهد، به عنوان مثال راهروی یا پارکینگ اختصاص داده شده برای میهمانان. زندگی اجتماعی همچنین می تواند مواردی از آزار همسایگان را ایجاد کند، زیرا مردم در کنار یکدیگر زندگی می کنند. اختلال دود ناشی از استعمال سیگار نیز به یک مسئله تبدیل شده است. اگرچه نمی توان شخصی را به انجام کاری که دوست دارد در آپارتمان خود به صورت قانونی محدود کرد، اما اگر این امر برای دیگران مشکل ایجاد می کند، مکانیسم های قانونی برای رفع این مشکل وجود دارد.

این مطلب را هم بخوانید : چگونه خانه را بازسازی کنیم ؟

فرهنگ آپارتمان نشینی
فرهنگ آپارتمان نشینی

مجازات عدم رعایت حقوق ساکنین

هنگامی که یک ساکن یک آیین‌نامه را نقض می‌کند، فرآیندی دنبال می‌شود تا اولاً ساکنان آگاه شوند که رفتار آنها منجر به نقض یک قانون خاص شده است. بصورت اصولی باید به آن شخص یا خانواده اخطار کتبی نقض قوانین داده شود که آیین نامه و نقض آن را تشریح می کند. اگر نقض قانون ادامه یابد، میانجیگری توسط ساکنین انجام می شود، که این کار با برگذاری یک جلسه با حضور شاکی و ناقض برای حل و فصل اختلافات اجرا می شود. در صورتی که میانجیگری به نتیجه نرسد و یا توسط یکی از طرفین رد شود، دادگاه رسیدگی می‌کند و با تشخیص تخلف مذکور، حکم صادر می‌شود. _ قانون سرقفلی را بدانید.

این مقاله را هم بخوانید : خانه یا آپارتمان بخرم یا اجاره کنم

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. IELTS
    IELTS 2 ژانویه, 2024 پاسخ

    یکی از کاربران دائم وبسایتتون شدم دیگه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حساب کاربری
پلن اقتصادی
ثبت آگـهی
آگهی نقشه
اپ موبایل