چگونه می‌توانید یک خانه اجاره ای پیدا کنید؟

نهایتاً، شما تصمیم گرفته اید که اجاره خانه گزینه مناسبی برای شماست. شما بودجه ای دارید که آماده اید به آنرا برای اجاره خانه هزینه کنید و شاید حتی چند محله را انتخاب کردید که در نظر دارید در آنجا زندگی کنید. قدم بعدی در لیست شما پیدا کردن خانه اجاره ای است. منابع زیادی برای پیدا کردن یک آپارتمان یا خانه وجود دارد، اما مکان خوب برای شروع کجاست؟ در اینجا نحوه یافتن خانه اجاره ای و نکات بسیار خوبی که هنگام جستجوی مکان مناسب برای زندگی باید در نظر داشته باشید، آورده شده است.

طریقه پیدا کردن خانه اجاره ای

مواردی که باید حتما آنها را هنگام اجاره خانه یا آپارتمان در قرارداد قید کنید تا در آینده با صاحبخانه دچار مشکل نشوید؛

  • بی عیب بودن و سلامت خانه
  • اشتراکی بودن قبوض در صورت وجود
  • مجوز حیوانات خانگی در آپارتمان
  • تجهیزات تحویل گرفته شده
  • مبلغ خسارت در صورت خرابی خانه یا تجهیزات آن
  • شماره چک در ازای اجاره بهای هر ماه
  • محل پارکینگ و انباری

مواردی که قبل از اجاره خانه باید بررسی کنید:

  1. بررسی تعداد پریزهای برق
  2. بررسی وضعیت اینترنت و اتصالات تلویزیون
  3. توافق برای افزایش اجاره بهای سالیانه
  4. بررسی عدم وجود قارچ ، لانه مورچه و رطوبت
  5. بررسی کنتورهای آب، برق و گاز
  6. پارکینگ اختصاصی و وضعیت پارک ماشین
  7. نمای بیرونی پنجره در صورت صلاحدید
  8. قفل های درب و پنجره ها
  9. اقلام باقیمانده در آپارتمان
  10. در صورت اجاره؛ آپارتمان برای فروش نباشد
  11. اگر چیزی در آپارتمان خراب شد.

نحوه پیدا کردن خانه اجاره‌ای

پیدا کردن یک خانه اجاره ای می تواند به اندازه ی خرید خانه ، به فداکاری، توجه و زمان نیاز داشته باشد. مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به دنبال خانه یا اجاره آپارتمان بگردید، و در اینجا شش گزینه برای کمک به شما برای شروع وجود دارد.

  1. از خانواده، دوستان و همسایگان بپرسید

    اگر خانواده، دوستان، همسایگان یا سایر آشنایان مورد اعتمادی دارید که در منطقه ای که در آن زندگی می کنید اجاره می دهند، از آنها راهنمایی بخواهید. آنها ممکن است بینشی در مورد چگونگی اجاره در شهر شما داشته باشند. آنها حتی ممکن است صاحب خانه هایی را بشناسند که خانه های خود را به عنوان ملک سرمایه گذاری اجاره می کنند. در برخی موارد، آنها ممکن است بتوانند شما را با شخصی که مکان اجاره‌ای فعلی خود را اجاره می دهد یا به دنبال هم اتاقی است، در تماس قرار دهند .

  2. از سایت های لیست اجاره استفاده کنید

    یکی از بهترین منابع شما برای یافتن خانه یا آپارتمان برای اجاره از طریق سایت های اجاره املاک است که آپارتمان ها و خانه های اجاره ای را در منطقه مورد نظر شما نشان می دهد. قبل از جستجو در یک سایت لیست اجاره، مهم است که از بودجه اجاره،

    متراژ مربع ترجیحی و ویژگی ها و نوع آپارتمان یا خانه‌ای که می‌خواهید اجاره کنید بدانید. از آنجا می توانید جستجوی خود را بر اساس قیمت، نوع خانه ، تعداد اتاق خواب/حمام، یا سایر امکانات محدود کنید . این می تواند به شما کمک کند ببینید چه املاک اجاره ای نیازهای شما را برآورده می کند و آیا ممکن است برای برآورده کردن بودجه خود نیاز به مصالحه با ویژگی ها داشته باشید.

  3. با مشاوران املاک صحبت کنید

    اگر به دنبال ملک یا آپارتمان اجاره ای هستید، در نگاه اول، استخدام یک مشاور املاک ممکن است غیر منطقی به نظر برسد. با این حال، اگر با منطقه خاصی که قصد اجاره آن را دارید آشنا نیستید، ممکن است منطقی باشد که یک مشاور املاک را برای کمک به شما استخدام کنید.

    یک مشاور املاک عالی نکات خرید، فروش و اجاره را می داند – و حتی ممکن است با مدیران املاک یا صاحبان خانه که به دنبال اجاره محل خود هستند ارتباط داشته باشد. برخی از مشاوران املاک نیز ممکن است بخشی از یک دفتر مدیریت املاک باشند و می توانند به شما در یافتن لیست اجاره مناسب کمک کنند.

  4. از طریق نشریات آنلاین یا رسانه های اجتماعی نگاه کنید

    بسیاری از صاحبان خانه هنوز خانه های اجاره ای خود را در روزنامه های آنلاین، سایت هایی مانند ملک 20 و رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند. این سایت‌ها می‌توانند منابع مفیدی برای یافتن خانه‌ها باشند و اگر به دنبال خانه‌ای اجاره‌ای در شهری دیگر هستید، می‌توانند مفید باشند. اگر به دنبال زندگی با هم اتاقی هستید، رسانه های اجتماعی یا بازارهای آنلاین نیز می توانند نقطه شروع خوبی باشند. به خصوص اگر تازه وارد این منطقه شده اید. با این حال، همیشه مهم است که لیست های اجاره را به طور کامل بخوانید. با صاحبخانه صحبت کنید یا با آن ملاقات کنید، و ملک اجاره ای را ببینید تا مطمئن شوید که ملک کلاهبرداری نیست.

  5. محله های مورد نظر خود را بررسی کنید

    یک روش آزمایش شده و واقعی برای یافتن خانه های اجاره ای، رانندگی، پیاده روی یا دوچرخه سواری در محله یا مکان مورد نظر شما است. ممکن است تابلوهایی را پیدا کنید که خانه‌های مجردی یا کاندوهای اجاره‌ای را نشان می‌دهند که ممکن است راه‌های دیگری را پیدا نکنید یا در سایت‌های لیست اجاره‌ای پیدا کنید.

  6. اجاره های بلند مدت را در سایت های اجاره تعطیلات جستجو کنید

    ممکن است تعجب کنید که چگونه یک سایت اجاره روزانه ویلا می تواند به شما در یافتن خانه های اجاره ای کمک کند. برخی از صاحبان خانه ممکن است از طریق این سایت ها اجاره بلندمدت ارائه دهند – به خصوص اگر ملک یک خانه سرمایه گذاری تمام وقت باشد. اگر به دنبال نقل مکان به مکانی هستید که در آن فصل اوج توریستی وجود دارد، ممکن است بتوانید در خارج از فصل و پیک شلوغی آن منطقه، برای اجاره بلندمدت مذاکره کنید.
چگونه خانه اجاره ای پیدا کنم؟

قبل از تنظیم و امضای قرارداد اجاره، معایب و مشکلات احتمالی منزل را، شناسایی کنید و در انتهای قرارداد اجاره آن را قید کنید تا در هنگام تخلیه منزل اجاره‌ای، رفع کردن عیوبی که از ابتدا وجود داشت، به عهده شما نباشد.

ممشاور املاک MELK20

نکاتی برای پیدا کردن خانه اجاره ای

هنگام جستجوی خانه‌های اجاره‌ای، نکات مختلفی وجود دارد که می‌توانید در نظر داشته باشید. تا به شما کمک کند تا روند پیدا کردن خانه یا آپارتمان اجاره‌ای را بسیار آسان‌تر کنید.

به بودجه خود پایبند بمانید

بودجه بندی برای اجاره، یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در هنگام جستجوی برای اجاره خانه مناسب در نظر داشت. شما نمی خواهید بعد از بازدید، عاشق یک خانه آپارتمانی اجاره ای شوید و متوجه شوید که با بودجه شما همخوانی ندارد. از خانه‌های متناسب با بودجه خود بازدید کنید. پایبندی به محدوده بودجه، هنگام گشت و گذار در املاک اجاره ای می تواند به یافتن مکان جدیدتان استرس کمتری بدهد. همچنین مطمئن شوید که هزینه های یکباره مانند مبلغ رهن، هزینه های جابجایی، هزینه های آب و برق و موارد دیگر را در نظر بگیرید. آیا می خواهید طریقه محاسبه آنلاین قیمت ملک را بدانید؟

60 روز قبل از اجاره ، آپارتمان را جستجو کنید

اگر آپارتمان‌ها را در جستجوی اجاره خود قرار می‌دهید، بسیار مهم است که بدانید بسیاری از مجتمع‌های آپارتمانی از 30 تا 60 روز قبل از پایان اجاره‌نامه، موجودی خود را ندارند. در برخی شهرها، مستاجران مجبور نیستند تا 30 روز قبل از پایان مدت اجاره، به صاحبخانه خود اطلاع دهند که آنجا را ترک خواهند کرد. هنگام شکار آپارتمان، جستجو را زودتر از 60 روز قبل از تاریخ مورد نظر خود در نظر بگیرید. این می تواند در دراز مدت در زمان شما صرفه جویی کند، پس جستجوی خود را خیلی زود شروع نکنید.

حتما از ملک اجاره ای به صورت حضوری یا تماس تصویری بازدید کنید

هنگامی که به دنبال ملک اجاره ای هستید، وسوسه انگیز است که تحت تأثیر تصاویری که در اینترنت می بینید، قرار بگیرید. با این حال، مهم است که ملک را به صورت حضوری یا از طریق تماس ویدیویی بازدید کنید. به این ترتیب، می‌توانید وضعیت ملک را ببینید، سؤال بپرسید یا هر اخطار قرمزی را مشاهده کنید. چه اجاره یا خرید، گشت و گذار در خانه به صورت حضوری می تواند به شما کمک کند تا از هرگونه کلاهبرداری یا مشکل احتمالی در مسیر، جلوگیری کنید. در مورد نحوه جلوگیری از کلاهبرداری اجاره خانه بیشتر بخوانید .

همه چیز برای خانه یا آپارتمان اجاره ی در سایت ملک 20

با یک مشاور املاک در بازارهای رقابتی مشورت کنید

همانطور که وقتی به دنبال خرید خانه هستید، بازار مسکن می تواند رقابتی باشد، بازار اجاره نیز می تواند به همان اندازه و گاهی اوقات بیشتر رقابتی باشد. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که بازار اجاره رقابتی دارد، با نمایندگان و مشاوران املاک آشنا به شهر صحبت کنید. آنها ممکن است بتوانند بینشی در مورد استراتژی های یافتن اجاره در شهر یا منطقه خود به شما بدهند. چه آنها بدانند که صاحبخانه هایی که به دنبال پر کردن جای خالی هستند. یا یک مشتری سابق در حال اجاره خانه خانوادگی خود است، یک مشاور املاک ممکن است بتواند جستجوی شما را بسیار آسان تر کند.

سوال بپرس

همانطور که هنگام گرفتن هر تصمیم بزرگ دیگری که در زندگی می‌گیرید، مهم است که قبل از امضای قرارداد اجاره یا اجاره، سؤالاتی بپرسید. همیشه باید در مورد املاک و آپارتمان هایی که در حال گشت و گذار هستید سوال بپرسید. آیا اجازه بردن حیوان خانگی دارید؟ محله چگونه است و آیا به حمل و نقل عمومی نزدیک است؟ آیا هزینه برق در قیمت اجاره گنجانده شده است یا هزینه اضافی است؟

پرسیدن سوالات همچنین می تواند نشان دهد که آیا می توانید به خوبی با صاحبخانه یا مدیر ملک ارتباط برقرار کنید. حتی ممکن است متوجه شوید که ملکی که کاملاً عالی به نظر می رسد ممکن است مخفیانه مشکلاتی داشته باشد که نیاز به به روز رسانی دارد. هرچه هنگام گشت و گذار در خانه اجاره ای سوالات بیشتری بپرسید، ممکن است پس از امضای اجاره نامه با شگفتی های کمتری مواجه شوید.

نتیجه جستجوی خانه اجاره ای

جستجوی ملک برای اجاره می تواند هیجان انگیز و استرس زا باشد، صرف نظر از اینکه به دنبال نقل مکان به یک منطقه جدید هستید یا مدتی است که در همان شهر اجاره کرده اید. هنگام جستجوی مکانی برای تماس با خانه، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. از مکان، نوع خانه یا آپارتمان اجاره ای، امکانات رفاهی گرفته تا بودجه. اما دانستن بهترین مکان‌ها برای شروع جستجو و نکات کلیدی می‌تواند سفر اجاره‌ای شما را به تجربه‌ای بدون استرس تبدیل کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حساب کاربری
پلن اقتصادی
ثبت آگـهی
آگهی نقشه
اپ موبایل