رسیدگی به ملک کلنگی که نیاز به بازسازی دارد به صبر، زمان و البته پول نیاز دارد. اما چه یک سرمایه گذاری مالی باشد و چه برای ساخت خانه رویایی خود، همه اینها می تواند ارزشش را داشته باشد. با این حال، با هر پروژه ای که نیاز به مدیریت بودجه و مقیاس های زمانی بزرگ دارد، باید مزایا و معایب آن را بسنجید تا مشخص شود که آیا این تصمیم برای شما درست است یا خیر. ( جهت خرید و فروش زمین سایت MELK20 را در اولویت قرار دهید )

مزایای خرید ملک کلنگی
مزایای خرید ملک کلنگی

اگر در حال حاضر به دنبال سرمایه گذاری پول خود برای خرید ملک جدید هستید، احتمالاً قبلاً مزایای بالقوه خرید یک ملک کلنگی و بازسازی خانه را در نظر گرفته اید. در حالی که این اغلب یک راه قابل اعتماد برای بازگشت سودآورتر از سرمایه شما است، خرید یک “ملک کلنگی” برای همه مناسب نیست، و ممکن است مواردی در چنین تعهد بزرگی وجود داشته باشد که قبلاً در نظر نگرفته اید. در حالی که هر خانه یا ملک جدید به مقادیر متفاوتی از بازسازی نیاز دارد تا خانه را با نیازهای شما مطابقت دهد، “خرید ملک کلنگی” هزینه مالی قابل توجهی برای شما به همراه دارد که ممکن است شما را از این کار منصرف کند.

آلیسا لونگبوکو در نوشته خود در سایت realsimple رابطه با املاک کلنگی چنین می گوید:

Buying a new home is a risk even when it doesn’t need remodeling. By taking a chance on a luxury property, you have the freedom to choose how to design your home.

لونگبوکو

ترجمه ;

خرید یک خانه جدید حتی زمانی که نیازی به بازسازی ندارد یک خطر است. با استفاده از فرصت در یک ملک کلنگی، شما آزادی انتخاب در مورد نحوه طراحی خانه خود را دارید.

پیدا کردن ملک مناسب در مکان ایده آل شما می تواند دشوار باشد، اما خرید یک ملک کوچک در مکان ایده آل شما ممکن است راهی مناسب برای دستیابی به این هدف باشد.
یکی از مهم‌ترین مزایای خرید یک خانه کلنگی این است که اغلب جایگزین ارزان‌تری برای سرمایه‌گذاری در خانه‌ای است که آماده نقل مکان است ، بنابراین، ما محتمل ترین مزایا و معایبی را که باید هنگام خرید ملک کلنگی در نظر بگیرید، گردآوری کرده ایم.

همچنین برای فروش خانه کلنگی در اراک کلیک شوید.

خرید ملک کلنگی
خرید ملک کلنگی

پیدا کردن ملک مناسب در مکان ایده آل شما می تواند بسیار دشوار باشد، اما خرید یک ملک کوچک در محله مورد نظر شما ممکن است جایگزین مناسبی برای بررسی باشد. اگر در مورد بازسازی برای کسب سود جدی هستید، این را فراموش نکنید که ؛ “خرید بدترین خانه در بهترین محله بسیار بهتر از خرید بهترین خانه در بدترین مکان است“، زیرا این حداکثر امکان را برای ارزش افزوده به ملک شما می‌دهد. به‌عنوان یک بازسازی‌کننده فردی نمی‌توانید روی یک منطقه تأثیر بگذارید یا خیابان را تغییر دهید یا یک محله را تعمیر کنید، اما می‌توانید خانه را کاملاً متحول کنید و در صورت لزوم آن را کاملاً بازسازی کنید. _ خرید و فروش خانه

بیشتر سود در خرید حاصل می شود نه کاری که با آن انجام می دهید، بنابراین قیمتی که می پردازید کاملاً حیاتی است. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید ملکی بخرید که پتانسیل بالقوه‌ای دارد که دیگران هنوز آن را ندیده‌اند، و بنابراین برای آن حق بیمه پرداخت نمی‌کنید. این احتمال وجود دارد که مگر اینکه ملک بزرگی بخرید، حاشیه سود بالقوه نسبتاً کم است، بنابراین باید واقعاً آنچه را که از پرداخت آن راضی هستید در نظر بگیرید.

پتانسیل برای بالا بردن ارزش افزوده

به خوبی شناخته شده است که برخی از سرمایه گذاری ها تقریباً بی خطر هستند. سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی از خانه مانند آشپزخانه، حمام و فضاهای بلااستفاده (زمین و زیرزمین) می‌تواند ارزش قابل توجهی را به ملک اضافه کند. تخمین زده می شود که صرف 200,000,000 تومان برای یک آشپزخانه جدید می تواند بین 300,000,000 تا 500,000,000 تومان به ارزش نهایی ملک اضافه کند. به طور مشابه، یک پس‌زمینه زیر شیروانی می‌تواند حدود 30,000,000 تومان برای شما هزینه داشته باشد، اما بسته به جایی که ملک در آن قرار دارد، اگر اتاق خواب و حمام دیگری اضافه شود، می‌تواند تا 150,000,000 تومان به ارزش ملک کلنگی شما اضافه کند.

بخوانید : طریقه انتخاب زمین و ساخت سریع ویلا

علیرغم ارزان‌تر بودن هزینه‌های اولیه خرید یک ملک فرسوده، اگر امور مالی خود را به طور مؤثر مدیریت نکنید، می‌توانید دو برابر هزینه‌ای که در ابتدا برنامه‌ریزی کرده بودید، خرج کنید.

مشاور MELK20

در حالی که از این راه های زیادی برای افزودن ارزش به یک ملک وجود دارد، همیشه خطر صرف هزینه بیش از حد برای پروژه بدون افزودن ارزش واقعی وجود دارد. فقط به این دلیل که چند صد میلیون برای یک ملک کلنگی خرج کرده اید به این معنا نیست که سودی میلیاردی خواهید کرد. هنگام تکمیل نوسازی ملک، باید در مورد آنچه می خواهید به دست آورید واقع بین باشید و باید نسبت به بودجه ای که تعیین کرده اید واقعاً سختگیر باشید.

بهتر است 20% اضافه نسبت به بودجه کل کنار بگذارید تا بتوانید برای هر گونه مشکل پیش بینی نشده در ساخت آماده باشید. یک قانون ساده ممکن است این باشد: برای ایجاد یک تغییر عمده که به ارزش ملک نمی‌افزاید، پول خرج نکنید.

حتی پروژه های کوچکتر و خرید ملک کلنگی نیز می توانند خانه جدید شما را به خانه رویایی شما نزدیک کند.

خرید خانه جهت بازسازی
خرید خانه کلنگی جهت بازسازی

اصلاً مشخص نیست که پروژه “نوسازی” شما مطمئناً سود زیادی را برایتان در پی خواهد داشت. اگر برای یافتن ملکی که واقعاً دوست دارید در تلاش هستید، گاهی اوقات انجام یک پروژه بازسازی راه خوبی برای رسیدن به خانه رویایی شماست. عیوب کوچک مستقیماً بر ارزش ملک تأثیر نمی گذارد، اما با هم از فروش آن به قیمت مطلوب جلوگیری می کند. موارد زیر عیوب معمولی هستند که بسیاری از خریداران را ناامید می‌کند، اما می‌توان آن‌ها را به راحتی توسط هر DIY’er صلاحیتی برطرف کرد:

  • رنگ لایه بردار
  • جیرجیر یا چسبیدن در و پنجره ها
  • چفت درب که کار نمی کند
  • درزگیرهای کپک زده در آشپزخانه و حمام
  • شیرهای چکان
  • کاشی های شل
  • فاضلاب بو می دهد
  • شیشه های شکسته یا آسیب دیده
  • کف و پله جیرجیر
  • ترک های سقف و گچ کاری
  • کفپوش بالابر
  • دکوراسیون قدیمی – بله، این شامل سقف های آرتکس و ریل های دادو می شود!

معایب خرید ملک برای بازسازی

بهتر است 20 درصد اضافه بر بودجه اولیه خود در نظر بگیرید تا بتوانید برای هر گونه مسائل پیش بینی نشده آماده باشید، به خصوص اگر کار ساختاری مورد نیاز باشد. یک قانون ساده ممکن است این باشد: برای ایجاد یک تغییر عمده که به ارزش ملک نمی‌افزاید، پول خرج نکنید. اینجاست که کار با کارشناسان املاک محلی شما می تواند مفید باشد. _ قیمت خانه کلنگی در رینه چقدر است؟

بازسازی ساختمان های قدیمی و تاریخی مستعد چالش هایی با تعمیرات ظریف است. ساختمان‌های قدیمی‌تر ممکن است سیستم‌های لوله‌کشی، برق و تهویه مطبوع قدیمی داشته باشند که تعویض آن‌ها پیچیده باشد. ساختمان‌های قدیمی‌تر نیز ممکن است از قوانین ساختمان عقب مانده و فاقد ویژگی‌های ایمنی ضروری باشند.

معایب خرید ملک کلنگی جهت بازسازی
معایب خرید ملک کلنگی جهت بازسازی خانه کلنگی

هنگام برنامه ریزی برای بازسازی ساختمان قدیمی و ملک کلنگی برای بازسازی خانه جدید خود، همکاری با یک شرکت پیمانکاری عمومی با تجربه گسترده در بازسازی ساختمان های قدیمی مفید است. یک تیم مجرب می‌تواند چالش‌هایی را که ممکن است در بازسازی با آن مواجه شوید، پیش‌بینی کرده و برای آن برنامه‌ریزی کند.

به راحتی می توان میزان “نوسازی” را دست کم گرفت

انتخاب ملک مناسب در وهله اول بسیار مهم است. در حالی که ممکن است برای خرید خانه ای که نیاز به کار زیاد دارد آماده باشید، باید نسبت به میزان کاری که واقعاً می توانید به آن متعهد شوید واقع بین باشید. برای مثال، اگر در ملکی قدیمی‌تر سرمایه‌گذاری می‌کنید، باید توجه داشته باشید که بیمه کردن برخی از ساختمان‌های قدیمی ممکن است سخت‌تر باشد و ممکن است به تکنیک‌های بازسازی متفاوتی برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر نیاز داشته باشد، که اغلب هزینه‌های بیشتری دارد.

این خطر وجود دارد که ارزش واقعی اضافه نکنید

علاوه بر این، شما باید به محدودیت های ارزش افزوده نوسازی به ملک شما توجه داشته باشید. تقاضا برای املاک اغلب در محبوبیت منطقه ای که در آن قرار دارد، به جای فضای داخلی منعکس می شود، بنابراین مطمئن شوید که تغییرات جسورانه و بزرگ را بدون در نظر گرفتن اینکه چقدر ارزش واقعی اضافه می کند، ایجاد نکنید. این ضرب المثل را به خاطر دارید که «بهتر است بدترین خانه را در بهترین خیابان بخرید تا بهترین خانه را در بدترین خیابان»؟ این مطمئناً در اینجا صدق می کند، حتی اگر “بهترین خانه” هنوز به کار زیادی نیاز دارد.

این مقاله را از دست ندهید : مشکلات رایج خرید خانه

تحقیقات پیش از شروع پروژه

خرید خانه ای که نیاز به بازسازی دارد چیزی نیست که باید عجله کنید. حتی پس از تحقیق و یافتن ملکی با پتانسیل کامل بودن، باز هم باید در نظر داشته باشید که چه کسی قرار است کار را انجام دهد. از آنجایی که احتمالاً پول زیادی را برای پروژه خرج خواهید کرد، یافتن افرادی که به آنها اعتماد دارید بسیار مهم است، خواه قبلاً با آنها کار کرده باشید یا آنها را به شما توصیه کرده باشید. تحقیقات خود را انجام دهید: هرگز به سراغ ارزان ترین گزینه نروید، فقط به این دلیل که فکر می کنید در هزینه شما صرفه جویی می کند.

سرمایه گذاری روی یک مدیر پروژه برای نظارت بر پروژه (مخصوصاً اگر در دوردست زندگی می کنید، به دلیل سایر تعهدات قادر به مدیریت پروژه نیستید یا صرفاً در نوسازی ملک بی تجربه هستید) ایده خوبی است. مدیران پروژه مطمئن خواهند شد که سازندگان کار را مطابق با مشخصات شما انجام می دهند و احتمال باقی ماندن پروژه در بودجه را بیشتر می کنند. اما نکته منفی این است که شما باید برای تخصص آنها هزینه کنید.

این را هم بخوانید : جستجو و خرید خانه ارزان

نحوه بودجه بندی برای بازسازی خانه کلنگی

بودجه بندی بازسازی خانه یکی از مهمترین جنبه های مالکیت خانه است. با این حال، پرداختن به آن می تواند موضوعی پیچیده و گیج کننده بدون تحقیق یا منابع مناسب باشد. بودجه بازسازی خانه مستلزم برنامه ریزی دقیق، برآورد دقیق هزینه و انتظارات واقع بینانه است. خوشبختانه، ما ابزارهایی را آماده کرده ایم تا همه اینها را در دسترس شما قرار دهیم. _ قیمت خانه کلنگی در مینودشت

بودجه مور نیاز برای خرید و بازسازی خانه کلنگی
بودجه مور نیاز برای خرید و بازسازی خانه کلنگی

اگر به دنبال مدرن کردن خانه خود و کارآمدتر، شیک‌تر یا راحت‌تر کردن آن هستید، این دقیقاً همان چیزی است که پزشک دستور داده است. در آن، شما یک راهنمای گام به گام برای پیمایش در کار طاقت فرسا بودجه بندی برای بازسازی خانه پیدا خواهید کرد. با انجام مراحل زیر می توانید در زمان، پول و ناامیدی صرفه جویی کنید:

  1. اهداف خود را مشخص کنید.
    امیدوارید با بازسازی خود به چه چیزی برسید؟ آیا صرفاً آرایشی است یا به دنبال بهبود عملکرد خانه کلنگی خود هستید؟ در مورد اهداف خود دقیق باشید تا بتوانید راحت تر هزینه های مرتبط با دستیابی به آنها را شناسایی کنید. فهرستی از پیشرفت‌های خانه‌ای که می‌خواهید داشته باشید ایجاد کنید و آنها را بر اساس ضرورت اولویت‌بندی کنید.

برای این کار سوالات زیر را از خود بپرسید:

چه چیزی را می خواهم در خانه خود تغییر دهم؟
بودجه من چقدر است؟
جدول زمانی این پروژه چیست؟
محدوده کار چقدر است؟
خطرات و چالش های مرتبط با این پروژه چیست؟

با در دست داشتن این اطلاعات، می‌توانید مناطق مهمی را که نیاز به توجه دارند و موارد اختیاری را شناسایی کنید. سپس می توانید بر اساس این اطلاعات یک برنامه اقدام و بودجه ایجاد کنید.

  1. فهرستی از نیازمندی های پروژه بازسازی خانه خود ایجاد کنید.
    هنگامی که محدوده کاری مورد نیاز برای دستیابی به اهداف خود را مشخص کردید، گام بعدی ایجاد یک لیست دقیق از همه مواردی است که می خواهید تغییر دهید. به خاطر داشته باشید که حذف چیزها از لیست خود بسیار آسان تر از اضافه کردن آنها در آینده است، بنابراین در این مرحله تا حد امکان دقیق باشید.

این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تعویض پنجره
  • نصب طبقات جدید
  • تعویض سقف
  • بازسازی حمام
  • اضافه کردن یک عرشه یا پاسیو
  • به روز رسانی لوازم و تجهیزات آشپزخانه
  • رنگ آمیزی نمای بیرونی منزل شما
  • این موارد باید پایه و اساس بازسازی خانه شما را تشکیل دهند. بدون آنها، جادوی بازسازی ملک کلنگی به سادگی انجام نمی شود. اگر به موارد بیشتری در لیست خود نیاز دارید، آماده ارزیابی مجدد اولویت های خود باشید.

همچنین بخوانید : نحوه محاسبه قیمت خانه کلنگی

در این جدول نمونه ای جهت بازسازی آشپزخانه با بودجه 500,000,000 تومانی را برایتان گردآوری کردیم و اولویت ها را مشخص کردیم:

نتیجه گیری

خرید خانه ای که نیاز به بازسازی دارد نیاز به تفکر بسیار بیشتری نسبت به سرمایه گذاری در ملکی دارد که آماده نقل مکان به آن است. شما باید مطمئن شوید که قادر به مدیریت موثر امور مالی خود در کل پروژه هستید و به کسانی که کار بازسازی را انجام می دهند اعتماد دارید.

برای محاسبه هزینه های خود باید از قبل قیمت ها را استعلام بگیرید و آنالیز کنید. برای صرفه جویی در هزینه، این امکان وجود دارد که برخی از کارها را خودتان انجام دهید، اما باید برای تعهدات زمانی آن آماده باشید. به دقت در نظر بگیرید که مهارت های شما تا چه اندازه برای این کار گسترش می یابد. به عنوان مثال، در حالی که ممکن است نتوانید آشپزخانه را تعمیر کنید، ولی ممکن است بتوانید کاغذ دیواری ها را جدا کنید یا چند اتاق خانه را رنگ آمیزی کنید.

همچنین باید برای تامین مالی چنین پروژه ای آماده باشید. بسته به امتیاز اعتباری، پیش پرداخت و غیره می‌توانید تأمین مالی را برای یک فیکسر-بالا تضمین کنید.

علاوه بر این، شما باید به محدودیت‌هایی که نوسازی می‌تواند به ملک شما اضافه کند، توجه داشته باشید. تقاضا برای املاک اغلب در محبوبیت منطقه ای که در آن قرار دارد، به جای فضای داخلی منعکس می شود.

خرید خانه ای که نیاز به بازسازی دارد چیزی نیست که باید عجله کنید. حتی پس از تحقیق و یافتن ملکی با پتانسیل کامل بودن، باز هم باید در نظر داشته باشید که چه کسی قرار است کار را انجام دهد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حساب کاربری
پلن اقتصادی
ثبت آگـهی
آگهی نقشه
اپ موبایل