صحنه سازی یا دیزاین مجازی: روشی نوآورانه برای تحت تاثیر قرار دادن خریداران املاک

زمان تخمینی مطالعه: 16 دقیقه

در عصر مجازی، که می‌توانید به صورت آنلاین و یا تور مجازی 360 درجه املاک در خانه‌ها گشت بزنید و یک منظره غیر حضوری از خانه را ببینیند، چرا دیزاین مجازی را راهی برای بازاریابی خانه‌تان برای خریداران بالقوه در نظر نمی‌گیرید؟ از آنجایی که فروشندگان خانه بیشتر به دیزاین مجازی روی می آورند، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا دیزاین مجازی ارزشش را دارد؟ چگونه دیزاین مجازی با صحنه‌پردازی سنتی مقایسه می‌شود؟ و هزینه اجرای مجازی چقدر است؟ ما همه چیزهایی را که باید بدانید برای کمک به شما در تعیین اینکه آیا دیزاین مجازی جایگزین مناسبی برای شما است توضیح خواهیم داد. مقاله تخمین قیمت خانه را از دست ندهید.

خانه ای که دیزاین مجازی قبل و بعد دارد
نمونه ای از قبل و بعد از دیزاین مجازی خانه

دیزاین مجازی چیست؟

دیزاین مجازی، مانند صحنه‌پردازی سنتی، تزئین یک ملک است تا بهترین و ویژگی‌های آن را به نمایش بگذارد تا آن را برای خریداران خانه جذاب‌تر کند. اما همانطور که از نامش پیداست، مرحله‌بندی مجازی با کامپیوتر انجام می‌شود. هیچ مبلمان واقعی، قالیچه، گیاهان گلدانی، یا سایر دکورها در کار نیست. استیجرهای مجازی حرفه ای به صورت دیجیتالی عناصر تزئینی را در عکس های با وضوح بالا وارد می کنند تا پتانسیل کامل یک اتاق خالی را نشان دهند.

گروه رسانه‌ای HAUS می‌گوید: «نمایش مجازی آینده است. صرفاً منابع بیشتری در محیط مجازی نسبت به هنگام کار با تأمین کنندگان، صحنه پردازان و طراحان موجود است. حتی خانه هایی با بودجه طراحی نامحدود توسط قوانین عرضه و در دسترس بودن محدود هستند در حالی که یک محیط مجازی دسترسی نامحدودی به انواع اثاثیه و کالاهای سخت دارد. ما از صحنه‌پردازی مجازی برای کمک به طراحان داخلی برای دیدن ایده‌های مختلف طراحی قبل از اجرای طرح نهایی خود استفاده می‌کنیم و همچنین به خریداران خانه کمک می‌کنیم تا فضاهای زندگی را در مقیاس مناسب تجسم کنند. فضای خالی نمایش دقیقی از یک خانه ارائه نمی دهد، استفاده از دیزاین مجازی به خریدار خانه اجازه می دهد تا خود را در خانه ببیند. برای ثبت تبلیغات بهتر، متن آگهی فروش خانه و زمین را از دست ندهید.

گروه رسانه‌ای HAUS

صحنه پردازی مجازی در مقابل دیزاین سنتی

با توجه به انجمن ملی مشاوران املاک ، 82 درصد از نمایندگان خریداران می گویند که دیزاین، تجسم زندگی در خانه را برای خریداران آسان تر می کند. حدود 38 درصد از نمایندگان فروشندگان می‌گویند که خانه‌های تمام مشتریان خود را قبل از فهرست کردن دیزاین می‌کنند. از آنجایی که مزایای مرحله‌بندی می‌تواند مستقیماً بر عملکرد فروش تأثیر بگذارد، مرحله‌بندی مجازی برای ارائه همان مزایا برای فروشندگان خانه‌ای که به دنبال جایگزینی برای مرحله‌بندی سنتی هستند، ایجاد شد.

دیزاین مجازی ممکن است به فروش سریع‌ ملک و پول بیشتر خانه کمک کند – اما فقط در صورتی که درست انجام شود. شما باید یک حرفه ای را استخدام کنید. کسی که می داند چگونه عکس های خوبی بگیرد.

جاناتان دیویس از Spaces808 ، یک شرکت حرفه‌ای عکاسی املاک می‌گوید:

«نمایش مجازی به مشتریان ما کمک می‌کند تا فهرست خود را برای بازاریابی در کسری از زمان آماده کنند و هزینه‌های لازم برای دیزاین فیزیکی یک مکان را کاهش دهند . مشتریان ما دیگر به برنامه یک استیدر پرمشغله، مشکلات زنجیره تامین و زمان انتظار طولانی برای تحویل مبلمان وابسته نیستند. بعلاوه، می‌توانیم تغییراتی را در لحظه ایجاد کنیم یا فضایی را در سبک‌های مختلف برای تطبیق با سبک‌های مختلف بازارهای هدف مختلف به صحنه ببریم. فقط مطمئن شوید که عکاس شما زوایای مناسبی از فضایی را که قرار است دیزاین شود، ثبت کند. از آنجایی که دیزاین عکس‌هایی که طراحی در ذهن ندارند، به سختی می‌تواند درست شود.»

جاناتان دیویس

LYSTPROS می‌گوید: «دیزاین در خانه، فرآیند آرایش ماهرانه یک اتاق برای جلب سلیقه‌های زیبایی‌شناختی خریداران است» . «مبلمان، هنر و نورپردازی همگی تکنیک‌های شیک‌سازی محبوبی هستند که می‌توانند باعث فروش سریع‌تر و با قیمت بالاتر ملک شوند. به طور سنتی، این به معنای دیزاین به معنای واقعی کلمه است. طراحان داخلی، در گذشته، اثاثیه و دکور را برای طراحی یک اتاق به کار می بردند. دیزاین مجازی این را به طور کامل از بین می برد. وقتی عکس ارسال شد، می‌توانید برای فهرست خود آماده باشید.»

خواندن مطلب انتخاب زمین جهت خرید و ساخت ویلا یا خانه خالی از لطف نیست.

دیزاین مجازی برای چه خانه هایی مناسب تر است؟

دیزاین مجازی برای همه خانه‌ها کار نمی‌کند، و در بسیاری از موارد، دیزاین سنتی ممکن است انتخاب بهتری باشد. با این حال، اگر برای انواع خانه های زیر به درستی انجام شود، می تواند یک مزیت بزرگ باشد:

خانه‌های خالی: اجرای دیزاین مجازی می‌تواند مقرون‌به‌صرفه‌تر از دیزاین فیزیکی یک خانه خالی باشد.
خانه‌هایی با مبلمان قدیمی: به‌جای اجاره مبلمان جدید، دیزاین مجازی می‌تواند خانه‌ای با مبلمان قدیمی‌تر را متمایز کند.
خواص با مستاجران: زمانی که صاحب خانه کنترل کمی بر ظاهر فضا داشته باشد می تواند کمک کند.
اگر هنوز خانه‌تان را اشغال می‌کنید و اثاثیه‌تان می‌تواند برای خریداران بالقوه جذاب باشد، دیزاین مجازی کل خانه احتمالاً برای شما مناسب نیست. با این حال، اگر شما و نماینده‌تان فکر می‌کنید که استراتژی درستی است، همچنان می‌توانید برخی از اتاق‌ها را به صورت مجازی دیزاین کنید. بهترین زمان برای خرید و فروش خانه، زمین و ویلا را از دست ندهید.

Spacecrafting Virtual Staging مزایای بسیاری از دیزاین مجازی را مورد بحث قرار می‌دهد و می‌گوید: «فضای خالی را احیا می‌کند و هر فضای خالی را بدون دردسر فراهم می‌کند. با نشان دادن پتانسیل فضاها به خریداران، تخیلشان را درگیر کنید. این تصاویر واقعا جذابیت را افزایش می دهند و ممکن است خریداران بیشتری را جذب کنند. از بین چندین گزینه طراحی داخلی و کتابخانه چیدمان مبلمان عکس واقع گرایانه برای شیک و سفارشی کردن هر فضای خالی انتخاب کنید. این مقاله را بخوانید : نسق به چه معناست؟

جایگزین دیزاین سنتی

برای الکس رابرتز از Visually Sold ، «این یک جایگزین عالی برای دیزاین سنتی در هنگام کار با خانه‌هایی است که نیاز به ورود به بازار و فروش در یک بازه زمانی محدودتر دارند. خانه‌های مرحله‌ای تقریباً 82 درصد سریع‌تر از خانه‌های خالی به فروش می‌رسند، و اکثر دیزاین‌های مجازی را می‌توان در عرض 24 تا 48 ساعت در حالی که میانگین هزینه کلی بسیار پایین‌تری دارد، تغییر داد. تنوع سبک های انتخابی، همراه با ظاهر واقعی و مقرون به صرفه آن، آن را به گزینه ای بسیار مناسب تبدیل می کند. هنگام انتخاب سبک صحنه‌پردازی مجازی خود، سبک «Glam» را توصیه می‌کنیم، این سبک مورد علاقه ماست.»

دیزاین مجازی خانه و آپارتمان
راهروی خالی با تابلوهای نقاشی به عنوان صحنه

هزینه اجرای مجازی چقدر است؟

دیزاین مجازی معمولاً بسیار ارزان‌تر از هزینه اجرای خانه به روش سنتی است. در اینجا یک نگاه اجمالی به تفاوت قیمت بین این دو وجود دارد:

هزینه های دیزاین مجازی بسته به پیمانکاری که استفاده می کنید، مکان شما و میزان فضایی که نیاز به دیزاین دارد بین 500.000 تومان تا 1.000.000 تومان در هر اتاق متغییر است.

هزینه های نمایش سنتی: از 5.000.000 تومان تا 8.000.000 تومان ، بسته به استیج مورد استفاده، میزان مبلمانی که برای اجاره نیاز دارید. موقعیت مکانی شما و تعداد اتاق هایی که نیاز به دیزاین دارند.

VRX Staging می‌گوید: «بیشتر مردم در عرض 7 تا 10 ثانیه پس از مشاهده یک ملک در مورد آن قضاوت می‌کنند. صحنه‌پردازی معمولی در خانه به‌طور متوسط ​​5.000.000 تومان هزینه دارد، با نمایش مجازی عکس‌هایتان در زمان و هزینه‌تان صرفه‌جویی می‌کند. با برقراری ارتباط با تیم بسیار مجرب ما در مورد نیازهای خاص فهرست خود، اولین تأثیر فراموش نشدنی را با دیزاین مجازی ایجاد کنید. عکس‌های بیشتری از آنچه برای دیزاین نیاز دارید ارسال کنید تا تیم ما بتواند طرح‌بندی را بفهمد و بهترین عکس‌ها را برای بیشترین تأثیر دیزاین مجازی انتخاب کند.»

قیمت املاک تنها عاملی نیست که باید در نظر گرفته شود. دیزاین مجازی و سنتی مزایا و معایبی دارد که باید آن‌ها را بسنجید، به‌خصوص اگر می‌خواهید خانه‌ای خالی را بفروشید.

مزایا و معایب اجرای مجازی

دیزاین مجازی می‌تواند جایگزین آسان و سودمندی برای دیزاین سنتی باشد و در عین حال به خریداران نگاهی به بهترین ویژگی‌های خانه شما بدهد. با این حال، ممکن است برای برخی از فروشندگان خانه انتخاب مناسبی نباشد. بیایید نگاهی به جوانب مثبت و منفی بیندازیم تا به شما در تصمیم گیری کمک کند:

جوانب مثبت دیزاین مجازی

ویژگی های ویترین: می تواند به شما کمک کند بهترین ویژگی های یک خانه خالی را به نمایش بگذارید.
مقرون به صرفه: صحنه پردازی مجازی می تواند مقرون به صرفه تر از دیزاین سنتی باشد، به خصوص زمانی که یک خانه خالی است.
انعطاف پذیری: هنگام نمایش یک خانه خالی، دیزاین مجازی به شما امکان می دهد هر تعداد اتاق یا اتاق چند منظوره را به روش های مختلف دیزاین کنید. به عنوان مثال، راه اندازی یک اتاق خواب اضافی به عنوان یک دفتر کار خانگی.
راحت: با دیزاین مجازی، هیچ کس در خانه شما نیست که مبلمان را دوباره مرتب کند یا در اطراف وسایل شما حرکت کند.
سریع: دیزاین مجازی بسیار سریع‌تر از دیزاین سنتی است و به شما انعطاف‌پذیری می‌دهد تا تصمیم بگیرید که می‌خواهید خانه‌تان چگونه به نظر برسد.
برای اندرو نیکولز، مدیر عامل EyeSpy360 ، «ما در حال حاضر رشد تقاضای تصاعدی برای دیزاین مجازی 2 بعدی و 360 درجه، بازسازی مجازی، CGI و خدمات رفع آلودگی را تجربه می‌کنیم. مزیت اصلی این است که به نمایندگان این امکان را می دهد که پتانسیل کامل هر ملک را در هر وضعیتی با کسری از هزینه در مقابل دیزاین در دنیای واقعی به نمایش بگذارند. نکته اصلی اینجاست که خدماتی را که در اختیار 1 درصد از نمایندگان بود در اختیار هر نماینده قرار می دهد.

خرید و فروش ویلا در شمال

معایب دیزاین مجازی

می تواند گران تر شود: اگر دیزاین مجازی را انتخاب کنید و خانه شما پر از مبلمان باشد، احتمالاً شاهد افزایش هزینه ها خواهید بود. در این مثال، برای ایجاد فضایی برای عکس‌ها، باید اثاثیه را حذف کنید.
خانه‌های اشغالی می‌تواند دشوار باشد: اگر هنوز در خانه زندگی می‌کنید، دیزاین مجازی می‌تواند پیچیده‌تر باشد، مگر اینکه عکس‌های فهرست خالی قبلی داشته باشید که می‌توان از آنها استفاده کرد.
مبلمان و دکور فقط در فضای مجازی وجود دارد: مطمئن شوید که نمایندگان عکس ها را در دست دارند یا به تصاویر صحنه دار دسترسی دارند تا خریداران بالقوه پس از بازدید حضوری در خانه شما، آن را مشاهده کنند.

اتاق خواب دنج دیزاین شده با مبلمان خنثی


جوانب مثبت و منفی دیزاین سنتی

صحنه پردازی سنتی، که برای چندین دهه یک تاکتیک موفق بوده است، همیشه به یک استیجر حرفه ای نیاز ندارد. با این حال، نیاز به دقت در جزئیات و توانایی ایجاد فضایی دارد که برای وسیع‌ترین طیف ممکن از خریداران جذاب باشد. بیایید نگاهی به جوانب مثبت و منفی دیزاین سنتی بیندازیم:

جوانب مثبت صحنه پردازی سنتی

  • چشم انداز زندگی واقعی: دیزاین سنتی به خریداران هنگام گشت و گذار در خانه، چشم اندازی از زندگی واقعی می دهد و به آنها اجازه می دهد خانه شما را مانند خانه خود ببینند.
  • مبله کامل: وجود مبلمان واقعی در فضا، خریداران را از گشت و گذار در خانه خالی باز می دارد.
  • فضای خود را برجسته کنید: دیزاین سنتی می‌تواند به بزرگ‌تر نشان دادن فضاها کمک کند و خریداران احتمالی را قادر می‌سازد تا اندازه را اندازه‌گیری کنند.
  • تأثیری بر جای می گذارد: به خانه شما کمک می کند پس از خروج، در خاطرات خریداران برجسته شود.

طریقه گرفتن سند برای زمین و مراحل درخواست سند


معایب صحنه پردازی سنتی

  • می تواند گران باشد: هر چه خانه شما مدت بیشتری در بازار باشد، هزینه های بیشتری را متحمل خواهید شد. برخی از استیجرها ممکن است به یک قرارداد دیزاین حداقل سه ماهه نیاز داشته باشند، حتی اگر خانه شما در شش هفته فروخته شود.
  • ممکن است ناخوشایند باشد: صحنه‌پردازی سنتی ممکن است نیاز به استیج‌ها داشته باشد که اثاثیه یا دکور بیشتری را برای دیزاین خانه بیاورند. اما اگر برای فضا ضروری نیست، آنها همچنان باید خانه شما را شلوغ و مرتب کنند، که اگر هنوز در آنجا زندگی می کنید ممکن است ناراحت کننده باشد.
  • ممکن است غیر ضروری باشد: بسته به سرعت فروش خانه ها در بازار شما، دیزاین ممکن است بر قیمت یا فروش خانه شما تأثیری نداشته باشد. با این حال، ممکن است همچنان نیاز به استقرار در بازار فروشنده برای ایجاد یک تجربه آماده برای خریداران بالقوه داشته باشید.


دیزاین مجازی قبل و بعد

برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا مجازی گزینه مناسبی است، مهم است که ببینیم چگونه می تواند فضای خالی را تغییر دهد. در اینجا چند عکس قبل و بعد آورده شده است تا بتوانید تفاوت را ببینید:

اشتباهات رایج در دیزاین مجازی

بزرگترین اشتباهی که یک فروشنده می تواند مرتکب شود، استخدام یک شرکت دیزاین مجازی است که نتایج خوبی ایجاد نمی کند. عکس‌های دیزاین شده مجازی باید به‌طور استثنایی واقعی باشند تا خریداران متوجه نشوند که توسط کامپیوتر تولید شده‌اند، مگر اینکه کسی به آنها بگوید. هنگام تصمیم گیری در مورد دیزاین مجازی، مطمئن شوید که از این اشتباهات جلوگیری می کنید:

خریداران گمراه کننده: عدم ارائه عکس های اتاق های خالی و صحنه دار به خریداران احتمالی. خریداران ممکن است انتظار داشته باشند که خانه شبیه عکس های فهرست شده باشد، بنابراین هر دو را ارائه دهید.
اضافه کردن دکوراسیون بیش از حد: انتخاب دیزاین مجازی که ظاهر خانه را بدتر می‌کند، نه بهتر. مانند صحنه پردازی سنتی، باید مراقب باشید که مبلمان و عناصر تزئینی در عکس های صحنه دار زیاده روی نکنید.
استفاده از دیزاین مجازی در مواقع غیرضروری: جایگزینی وسایل و عناصر تزئینی در عکس‌ها در زمانی که برای شروع کاملاً خوب هستند، می‌تواند باعث اتلاف وقت و هزینه قابل توجهی شود.

سئوالات متداول

آیا دیزاین مجازی می تواند به شما در فروش خانه کمک کند؟

هنگام فروش یک خانه خالی یا مسکونی یا خانه ای که دارای مبلمان قدیمی است، دیزاین مجازی می تواند یک دارایی فوق العاده باشد. این به خریداران احتمالی اجازه می دهد تا خانه شما را در بهترین نور و نه فقط به عنوان یک فضای خالی مشاهده کنند. چه دیزاین مجازی یا سنتی را انتخاب کنید، هر کدام از این گزینه‌ها ممکن است به فروش سریع‌تر و پول بیشتر خانه شما کمک کند.

هزینه اجرای مجازی چقدر است؟

دیزاین مجازی معمولاً بسیار ارزان‌تر از هزینه اجرای خانه به روش سنتی است. در اینجا یک نگاه اجمالی به تفاوت قیمت بین این دو وجود دارد:
هزینه های دیزاین مجازی: بین 500.000 تومان تا 1.000.000 تومان در هر اتاق، بسته به پیمانکاری که استفاده می کنید، مکان شما و میزان فضایی که نیاز به دیزاین دارد.
هزینه های نمایش سنتی: از 5.000.000 تومان تا 8.000.000 تومان ، بسته به استیج مورد استفاده، میزان مبلمانی که برای اجاره نیاز دارید، موقعیت مکانی شما و تعداد اتاق هایی که نیاز به دیزاین دارند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حساب کاربری
پلن اقتصادی
ثبت آگـهی
آگهی نقشه
اپ موبایل
مزایای ثبت آگهی املاک در سایت Melk20 جهت فروش سریع ملک