وقتی صحبت از نوشتن متن آگهی فروش زمین ، خانه یا آپارتمان می شود، چند قانون طلایی وجود دارد…

زمان تخمینی مطالعه: 10 دقیقه

متن آگهی فروش زمین

نمی‌دانید که چگونه آگهی های املاک و مستغلات را بنویسید؟ باید بگویم که این امر به کمی هنر نیاز دارد – اما غیرممکن نیست. شما باید خریداران را جذب کنید و آنها را متقاعد کنید که ملک شما را ببینند و نهایتاً آنرا بخرند. برای رسیدن به این هدف، چند قانون طلایی وجود دارد.

پیش از نوشتن متن آگهی

اولاً فراموش کنید که فروشنده هستید و خود را به جای خریدارانتان بگذارید. آنها چه کسانی هستند؟ مشاورین املاک؟ خانواده؟ دلال؟ و چه چیزی در مورد ملک شما وجود دارد که آنها را مورد توجه قرار می دهد؟

ثانیاً، فروش ملک را فراموش کنید – شما در حال فروش یک سبک زندگی هستید.

و سوم اینکه تبلیغ شما باید ساختار داشته باشد. این ساختار شامل 4 جزء است:

1- تیتر آگهی

تیتر شما حیاتی است. تعیین می کند که آیا خریداران برای خواندن آگهی شما وقت می گذارند یا خیر. با در نظر گرفتن این موضوع، باید مطالب قانع کننده ای پیدا کنید. خصوصیات اصلی زمین را انتخاب کنید و از آن در عنوان خود استفاده کنید. کدامیک در ملک شما شاخک های خریدار را به جنبش در می آورد؟ منظره دریا؟ منطقه روستایی بی‌نظیر؟ باغ های محوطه سازی شده؟ رویای سرمایه‌گذاری؟ چشم‌انداز جنگل؟

هنگامی که زاویه خود را مشخص کردید، از آن برای جلب توجه استفاده کنید. به این 3 عنوان املاک و مستغلات نگاهی بیندازید، که با ارائه چیزی غیرعادی خود را از سایر عناوین متمایز می کنند .

  • تراس بزرگ رو به دریا بهمراه باربیکیو
  • منظره رویایی رو به جنگل
  • دارای بافت قدیمی نوستالژیک

این را هم بخوانید : برای فروش سریع زمین چیکار کنم

توضیحات اولیه

متن آگهی فروش زمین شما باید به یک سوال مهم پاسخ دهد – خریداران بالقوه به چه چیزی اهمیت می دهند؟ توضیح دهید که ملک شما چه نکات قوتی دارد و چرا آنها باید به آن علاقه مند شوند. مثلا،

“این آپارتمان یک خوابه با منظره ای خیره کننده در تنکابن که در حال حاضر درآمد خالص تضمین شده 70.000.000 تومان در سال را از اجاره شبانه در بر دارد”

این جملات، مخاطبان هدف (سرمایه گذاران) را وسوسه می کند.

اصول نوشتن متن آگهی املاک ( زمین ویلا و آپارتمان و خانه )

شرح ویژگی های ملک

در حالت ایده‌آل، توصیف شما از ویژگی‌ها باید به ۲ هدف دست یابد:

1. نمایش ویژگی های مربوط به ملک ، از جمله :

  • تعداد اتاق خواب
  • عکس از ساختمان
  • متراژ زمین
  • موقعیت مکانی شامل مراکز رفاهی نردیک به ملک مانند مدارس، کافه ها، مغازه ها، حمل و نقل
  • ویژگی‌های اضافی مانند استخر، آلاچیق، شومینه
  • ویژگی های منحصر به فرد مانند روف گاردن
  • هر گونه بازسازی اخیر

این مطلب را از دست ندهید : محاسبه آنلاین قیمت ملک چگونه است؟

2. ایجاد علاقه در بازدیدکنندگان

تفاوت زیادی بین فهرست کردن ویژگی‌های ملک شما و اینکه خریداران آن ویژگی‌ها را تصور کنند، وجود دارد . به عنوان مثال، فقط به آنها نگویید که یک شومینه دارید، آنها را در حال خواندن یک کتاب در کنار محیط گرم شومینه متصور شوید.

از متن های زیر برای آگهی فروش زمین خود استفاده کنید:

ملکی با این کیفیت، به سرعت به فروش می رسد” : این جمله مخاطب را دچار وسوسه می کند.

” همین امروز قرار بازدید را بگذارید” : چنین جملاتی باعث کنجکاوی فرد میشود و جذب کننده است.

در محله‌ای محبوب با امنیت بالا ” : بسیاری از خریداران ، به منطقه و یا محله‌‌ای که ملک در آنجا قرار دارد ، اهمیت بسزایی می دهند.

” دارای چشم اندازی زیبا ” : هر خریداری، خانه ای زیبا می خواهد. کلمه “زیبا” صرف نظر از اینکه کجا و چگونه استفاده می شود، قدرتمند است.

آماده انتقال ” : به خوانندگان اطلاع دهید که آیا ملک شما آماده نقل مکان به فرد است یا خیر. در هر صورت، تصویر واضحی از خانه ای را ارائه دهید و از دغدغه خریدار بکاهید که و نشان دهید که بدون دردسر آماده سکونت است.

” خانه را برای سکونت خودم ساختم “: یکی از بزرگترین ترس های خریداران خانه این است که مجبور شوند پس از بسته شدن قرارداد روی ملک هزینه کنند. برخی از سرمایه گذاران یا خریداران در مقابل خانه هایی که توسط اصطلاحاً بساز بفروش ها ساخته می شوند، جبهه می گیرند. بنابراین ممکن است بخواهید ذکر کنید که خانه شما “جهت سکونت خودتان” ساخته شده و با عشق نگهداری شده.

رعایت اصول

حتماً هنگام نوشتن متن آگهی فروش یا اجاره خانه، آپارتمان، زمین یا ویلا، این اصول را رعایت کنید:

  • حتماً متن خود را طولانی بنویسید و به چند کلمه بسنده نکنید. (خیلی مهم)
  • از نام شهر خود در عنوان و متن حتماً استفاده کنید. (مهم)
  • عنوان را کوتاه ننویسید. (مثل: زمین در کرج) (مهم)
  • هرچه از تصاویر بیشتری استفاده کنید، شانس دیده شدن بیشتری دارید. (مهم)
  • بین پاراگراف ها با یک اینتر فاصله بگذارید. (اهمیت کم)

این را هم بخوانید : درآمد یک مشاور املاک چقدر است

نمونه متن آگهی برای فروش زمین و خانه

نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که شما می خواهید زمین خود را بفروشید و این را هم می دانید که برای یافتن خریدار باید ملکتان را تبلیغ کنید. اما مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید. در آگهی فروش زمین چه باید گفت؟ خریداران بالقوه می خواهند چه مواردی را در مورد ملک شما بدانند؟

در ادامه، نمونه‌هایی از آگهی‌های املاکی را به شما نشان می‌دهیم که باعث فروش سریع ملک می شوند . نمونه های واقعی از تبلیغات چشم نواز را به طور خاص برای زمین مشاهده خواهید کرد که در تجارت املاک و مستغلات ما موفق بوده اند. و ما قالبی را که برای لیست املاک خود استفاده می کنیم با شما به اشتراک می گذاریم.

  • چرا تبلیغات املاک مهم است؟
  • چگونه می توان آگهی های ملکی را بهتر از یک مشاور املاک نوشت؟
  • نمونه های آگهی املاک و مستغلات

فروش زمین پیچیده نیست، اما آسان هم نیست. برای دستیابی به خریداران احتمالی، باید آگهی زمینتان در معرض دید وسیعی قرار بگیرید . و این روند کمی متفاوت از آگهی کردن ساده یک ملک برای فروش است.

و اگر می خواهید خودتان اقدام به فروش زمین کنید و بدون کمک یک مشاور خبره این کار را انجام دهید پس کسی را نخواهید داشت که در بازاریابی ملک به شما کمک کند.

اینجاست که تبلیغات وارد می‌شود. تبلیغات چیزی بیش از یک آگهی ساده در سایت های آگهی املاک است. تبلیغات موثر املاک و مستغلات باعث می شود مردم حتی قبل از دیدن زمین شما تمایل به خرید آن داشته باشند.

این مطلب را هم بخوانید:

نمونه آگهی فروش زمین :

نمونه آگهی فروش زمین و خانه مسکونی

تیتر : فروش زمین با دید دریا در پاسداران بندر انزلی

خرید زمین در پاسداران بندر انزلی: اگر به دنبال خرید زمین و خانه در گیلان هستید، این زمین در پاسداران انزلی را از دست ندهید.

بلوار پاسداران بندر انزلی، یک خیابان ساحلی است که در امتداد دریا، از مسکن مهر تا میدان مادر و خیابان ناصر خسرو کشیده شده است. این خیابان از پرطرفدار ترین نقاط انزلی برای خرید زمین در بندر انزلی می باشد. علاوه بر خانه‌های مسکونی با دید دریا و ویلا های لوکس موجود در بلوار، کافه، رستوران، هتل، پارک ها و مراکز تفریحی متعددی نیز در این بلوار قرار دارد.

فاصله ملک تا مراکز رفاهی و تفریحی :

  • 1.7 کیلومتر تا بیمارستان شهید بهشتی بندر انزلی
  • 4 دقیقه تا طرح سالم سازی دریا
  • 5 دقیقه تا پارک ساحلی پاسداران
  • 6 دقیقه تا موج شکن غربی بندر انزلی
  • 6 دقیقه تا بازار ساحلی آسیای میانه
  • 7 دقیقه تا مرکز خرید انزل مال، پردیس و کاسپین
  • 9 دقیقه تا شهرداری بندر انزلی
  • 9 دقیقه تا اسکله قایق سواری تالاب انزلی
  • 28 کیلومتر تا منطقه آزاد بندر انزلی
  • 39 کیلومتر تا فرودگاه سردار جنگل رشت
  • 40 کیلومتر تا بیمارستان آریا رشت

همانطور که میبینید؛ در مثال بالا در تیتر و چندین بار در جمله از کلمه بندرانزلی نام برده شد. که تأثیر بسزایی در رتبه آگهی شما در جستجوی این کلمه کلیدی در گوگل دارد.

چگونه می توان آگهی های ملکی را بهتر از یک مشاور املاک نوشت

سایت های زیادی برای تبلیغِ زمین برای فروش وجود دارد و همه آنها گزینه های مشابهی برای درج آگهی زمین برای فروش دارند. حتی اگر در حال ایجاد تبلیغات آفلاین مانند یک بروشور هستید، ساختار تبلیغات یکسان خواهد بود. تبلیغات املاک و مستغلات موفق دارای سه جزء اصلی است :

  • تصاویر
  • عنوان ملک
  • توضیحات ملک

اینها فرصت های اصلی شما برای جلب توجه خریدار هستند.

تصاویر ملک

هر تبلیغ موفقی از زمین، با عکاسی عالی شروع می شود. مهم نیست که عنوان یا توضیحات ملک شما چقدر خوب است، اگر از تصاویر خیره کننده استفاده نکنید، خریداران بالقوه حتی به سراغ توضیحات ملک شما نمی روند .

توصیه می کنیم از زمین به صورت حرفه ای عکاسی کنید. این ساده ترین راه برای متمایز کردن ملک خود از دیگران است.

این را هم بخوانید : چگونه خانه را بازسازی کنم

عنوان فهرست

بعد نوبت عنوان لیست شما است. فقط ارائه اطلاعات اولیه در مورد ملکی که می فروشید کافی نیست. عنوان باید کنجکاوی افراد را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ملکتان، بر انگیزد.

به طور معمول، حداکثر تعداد کاراکترهایی وجود دارد که می توانید در تبلیغات آنلاین استفاده کنید. پس ، از این کاراکترهای محدود ، بدرستی استفاده کنید. شما باید از تمام فضای موجود برای جلب توجه مردم استفاده کنید.

چگونه یک شرح ملک خوب بنویسیم

متن آگهی فروش زمین باید، بهترین ویژگی های ملک را برای مخاطبین بیان کند. خریداران باید اطلاعات اولیه ملک را بدانند. اما آنها واقعاً علاقه مند هستند بدانند که زمین برایشان چه کاربردی دارد. آیا موقعیت و متراژ زمین برای ویلا سازی مناسب است؟ و یا این زمین سرفاً برای کشاورزیست؟ می‌توان از آن برای مقاصد تجاری بهره برد؟ آیا متراژ و لوکیشن آن برای شهرک سازی مناسب است؟ بهتر از هرکسی ، شما جواب این سؤال ها را می دانید ، پس پیشنهاد آن را، شما به خریدار بدهید.

بازدید از فروش زمین در ساری خالی از لطف نیست.

نتیجه

مهمترین قدم در فروش زمین ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موفق است. ارزش وقت گذاشتن برای گرفتن عکس های عالی، ایجاد عنوان جذاب و نوشتن توضیحات ملکی را دارد که با خریدار شما صحبت کند. امیدواریم برخی از نمونه‌های تبلیغاتی نشان داده شده در اینجا ایده‌هایی برای ایجاد آگهی بعدی «زمین برای فروش» شما ارائه دهند.

و نهایتاً این مطلب را هم از دست ندهید : بهترین زمان برای خرید و فروش خانه ، زمین و ویلا

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. احمد
    احمد 23 جولای, 2023 پاسخ

    آیا می توان از این متن برای آگهی در دیوار هم استفاده کرد؟

    1. سعید 23 جولای, 2023 پاسخ

      بله ، متون و روش هایی که برای نوشتن متن آگهی فروش و اجاره املاک بیان شده برای تمامی سایت ها و پلتفرم های آگهی املاک مانند دیوار و شیپور هم کاربرد دارد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حساب کاربری
پلن اقتصادی
ثبت آگـهی
آگهی نقشه
اپ موبایل
مزایای ثبت آگهی املاک در سایت Melk20 جهت فروش سریع ملک